Journalisten ken je misschien als opgejaagde heren en dames met notitieblok, die van het ene interview naar het andere hollen. Leven op sandwiches van persconferenties en sloten koffie drinken. Vervolgens tikken ze hun artikel onder de zweepslagen van een striemende deadline. Maar dan ken je mij niet.
Laat ik beginnen met een voicemail bericht van deze ochtend:
"Hey Hans. Ik kreeg je contactgegevens door. Je lijkt me de journalist die ik zoek. Zou je voor mij een artikel kunnen schrijven over start-ups en marketing? Laat je me snel iets weten? De deadline is krap."
Ai. Opnieuw een mogelijke klant die ik teleur moet stellen. Ik stuur een sms terug:
"Bedankt om aan me te denken ;-) Ik heb misschien de kwaliteiten van de b2b journalist die je zoekt, maar ik kan je niet helpen. Ik werk enkel op langetermijn contentprojecten. Contact met zeker wanneer je dit opstart."
Bizar voor een journalist zal je denken. En toch weer niet.
Want wat ik wel doe sluit perfect aan bij wat bedrijven zoeken die vandaag groeien in contentmarketing. Ze lopen een marathon. Wel, die loop ik met plezier mee.
Contentmarketing is alles behalve een sprint. Ik loop met plezier de marathon mee.
Wat zoeken bedrijven voor contentmarketing?
Ik stel vast dat steeds meer bedrijven geloven in contentmarketing.
Ze merken dat hun imago verbetert als ze hun expertise delen. Ze voelen dat ze klanten werven bij de mensen die regelmatig hun content lezen.
Dat is ongetwijfeld de reden waarom ik vooral bedrijven ken die meer artikels, magazines, blogposts, Facebook-berichten, Instagram-foto's en video's dan voorheen delen.
De bedrijven waarvoor ik schrijf verdelen steeds meer content. Ze runnen hun eigen content platform. Ze posten regelmatig artikels en video's op Facebook. Ze groeien in likes onder hun posts en zien dat hun content steeds vlotter gedeeld wordt.
Om dit te bereiken, bouwen ze een contentfabriekje. Ze zetten hun project op scherp, zoeken tools bij elkaar, engageren intern mensen en zoeken externe schrijvers, fotografen en videomakers.
Hoe pas ik in een contentmanagement project?
In dit fabriekje heb ik als economisch b2b journalist mijn unieke plaats.
Dit is meteen de reden waarom ik eenmalige opdrachten niet aanneem. Omdat ik weet dat ik veel meer meerwaarde creëer in samenwerkingen op lange termijn. Zo loop ik met plezier graag mee je marathon. Voor een eenmalig sprintje pas ik.
Bekijk mijn werk als een abonnement op sterke en unieke content. Bedrijven die klant zijn, weten dat ze mogen vertrouwen op Hans.
Elke week of maand ontvangen ze nieuwe en unieke teksten.
De voordelen die mijn klanten ervaren?
Vink even mee af:
✅ Mijn klanten ontvangen volgens het afgesproken ritme nieuwe teksten
✅ We groeien samen naar steeds betere content
✅ Hun content wordt steeds op tijd geleverd
✅ Ik denk actief mee over mogelijke onderwerpen
✅ We overleggen regelmatig in redactiemeeting
✅ We ontwikkelen een steeds vlottere workflow
✅ Ik schrijf volgens de gebruiken en keywoorden van het huis
✅ We schaven bij op basis van cijfers
Waarom b2b journalist Hans wel contacteren?
Ik ben dus niet zoals de vele andere gehaaste journalisten. Gelukkig voor mij, denk je ;-) Maar…
Dat ik me niet laat opjagen door eenmalige opdrachten met een scherpe deadline is vooral goed voor mijn vaste klanten, zoals Telenet, Trends, Agoria, Graydon en Metro.
Deze focus op langetermijnprojecten stelt me in staat om voortdurend kwalitatieve content te creëren. Ik kan me dieper inwerken in een bedrijf en onderwerpen. Ik investeer en houd mijn ogen continu open om ideeën te sprokkelen voor mogelijke nieuwe unieke teksten. Ik weet wanneer en hoe tijd te reserveren in mijn agenda.
De klantenreacties liegen er dan ook niet om.
Check de 4,8 sterren voor Hans Hermans op Google Reviews.
Klanten krijgen wekelijks of maandelijks hun unieke en sterke content aangeleverd.
Past mijn werkwijze bij uw content project? Zoek je nog een journalist sterk in het schrijven van toegankelijke unieke content? Contacteer me.