Communicatie & content consultant
Freelance ghostwriter
Business journalist
Head of content
waarmee het aangenaam en vlot werken is
Mijn achtergrond******
In 2000 leerde ik de kracht van verhalen kennen bij Gazet van Antwerpen. Ik creëerde vervolgens impactvolle artikels voor Vacature, Bizz magazine en Trends. Ik leerde er snel, professioneel en met oog voor een boeiende invalshoek verhalen schrijven. Hierdoor beheers ik als geen ander de bouwstenen voor een goed verhaal én weet ik deze te vinden via doorgedreven research, het stellen van de juiste vragen bij interviews en het filteren van de meest essentiële informatie uit documenten en vakliteratuur.
Sinds 2012 ga ik als freelance business journalist aan de slag met de content van b2b-ondernemingen. Ik bekwaamde me in het vertalen van vakspecifieke kennis naar artikels, whitepapers, boeken, blogposts, brieven… die aantrekkelijk en begrijpelijk zijn voor een groot publiek.
Deze expertise stelt me in staat om correcte en heldere artikels en boeken te schrijven in vele vakdomeinen: beleggen, human resources, marketing & sales, duurzaamheid, ondernemerschap, innovatie, artificiële intelligentie, cybersecurity, telecom, bedrijfscultuur, klantentevredenheid, logistiek en infrastructuur.
Intussen ben ik een breedgeschoolde communicatie-expert, Head of Content in contentprojecten, content consultant, moderator, auteur van verschillende bestseller-ondernemersboeken en ghostwriter voor ondernemers en CEO’s.
Happy to create impact
Of ik nu voor Trends magazine schrijf, voor een internationale onderneming of voor een Belgische CEO, mijn lat ligt even hoog. Ik lever vlot lezende, zakelijke content op een dienblaadje. Mijn teksten creëren impact.
Samenwerking op lange termijn
Resultaten boeken met contentmarketing? Dat lukt bij wie op lange termijn investeert in unieke content. Daarom geloof ik in langetermijnprojecten waarin op een gestructureerde manier content wordt gecreëerd en gedeeld.
Start met strategie
Alles begint met een gestructureerde contentstrategie. Deze werk ik op maat uit. Vervolgens schrijf ik de business artikels of beheer ik het volledige contentproject als Head of Content.
Luisteren naar mensen
Mensen maken het nieuws. Ook in bedrijfscommunicatie. Ik luister naar mensen hun open en eerlijk verhaal. Mijn journalistieke nieuwsgierigheid combineer ik met het ontzorgen van mijn iedere betrokkene.
Wanneer ik geen content creëer
Naast
mijn werk schrijf ik een boeiend verhaal als echtgenoot en papa van vijf. Ik
hou van me-time en we-time met mijn vrouw, activiteiten met vrienden, zwemmen
(in open water), sauna, yoga, wandelen, kamperen, trekkings in de woestijn en
de bergen, lezen, tuinieren, zingen, gitaarspelen en straffe televisiereeksen
kijken.