Duurzaamheidscommunicatie******

Bedrijven en consumenten halen hun klimaatimpact naar beneden. Boek je ook resultaten in duurzaamheid? Investeert je onderneming in de transitie naar klimaatneutraliteit? Werk je aan circulaire producten en processen? Dan is duurzaamheidscommunicatie ook voor jou... een troef! Veel meer dan een verplichting.  

​→ Start hier​  

Wat is duurzaamheidscommunicatie?

Het geheel van externe en interne communicatieboodschappen over klimaatthema’s noemen we duurzaamheidscommunicatie. Communicatie helpt de impact te vergroten, maakt bedrijfsinspanningen rond duurzaamheid, circulariteit, CO2-uitstoot… zichtbaar. Bovendien inspireert het delen van verhalen sectorgenoten, klanten, leveranciers en consumenten. 

Sinds 2024 wordt duurzaamheidscommunicatie voor steeds meer ondernemingen verplicht. Europa vraagt concrete verbeteringen én rapportage over corporate social responsibility. Tegelijkertijd biedt deze verplichting een kans om je bedrijf te positioneren als een innovator, voorloper, toekomstgerichte en positieve onderneming. 

Mijn klanten baseren zich op de 17 duurzame ontwikkelingsdoelstellingen van de VN. Ze selecteren haalbare en passende doelen. Deze wijzen hen de richting aan om een beleid uit te werken en om hun netwerk te motiveren om concrete doelstellingen te realiseren. Vanuit deze strategie werken we de communicatie uit. 


 


Sustainability is my driver and communication my expertise.  

Hans Hermans

Greenwashing

No greenwashing! Juiste cijfers en concrete realisaties zijn onontbeerlijk voordat je over duurzaamheid communiceert. Want consumenten en bedrijven doorprikken greenwashing. Onderneem dus eerst actie. Boek duurzame resultaten. 

Helder verhaal

Concrete cases zijn cruciaal in externe en interne communicatie. Heldere verhalen maken inspanningen zichtbaar, hebben sticking power en inspireren partners, klanten en je community om mee in de duurzame richting te stappen. 


ESG en CSR

ESG-investeringen (environmental, social, and governance) en CSR-rapportering (corporate social responsibility) vragen om heldere taal, overzichtelijke documenten, concrete cases, interviews over de strategie, persberichten over innovaties...

Ontdek mijn ervaring met duurzaamheidscommunicatie

→   Agoria’s duurzaamheidsstrategie voor de technologische industrie. 24 concrete cases van industriële bedrijven

→   Bleckmann: persberichten, managementcommunicatie… over het grootste circulaire distributiecentrum van Nederland én andere duurzaamheidsprojecten.

→   Hoe start jouw organisatie met duurzaamheid? Volg dit stappenplan. Dossier in Sparkle van bpost

​​​​​​​​​​​​​​​​​ ​​​​​​​​→ Trends-artikels zoals Het is absurd om plastic wegwerpverpakkingen te vervangen door karton’: 5 vuistregels voor ecodesign


Vind ondersteuning bij duurzaamheidscommunicatie

→   Contacteer Hans