Communicatiestrategie******

Boek je geen resultaten met je communicatie? Bereik je je eigen mensen onvoldoende? Hoort de markt je verhaal niet? Dan is het hoog tijd om een effectieve communicatiestrategie uit te werken. In lijn met je bedrijfsvisie bepaalt deze hoe je onderneming intern en extern communiceert. Zoek je een communicatie consultant? Kan ik je helpen met het opstellen van een degelijke communicatiestrategie?

Start hier →  

Wat is een communicatiestrategie?

Een communicatiestrategie is een plan dat de communicatieactiviteiten van een organisatie structureert en richt op de gewenste doelstellingen. Het omvat alles, van de boodschap die je wilt overbrengen tot de kanalen die je gebruikt om deze te verspreiden. Een goed doordachte communicatiestrategie zorgt ervoor dat alle communicatie-uitingen consistent zijn en bijdragen aan de overkoepelende bedrijfsdoelstellingen.


Het pallet aan oplossingen, strategieën, tools, boodschappen en kanalen is zeer groot. Bij het uitwerken van een helder communicatieplan komt het er dan ook op aan om de meest adequate boodschappen, zenders en kanalen te ontdekken. Deze worden ook ingezet in een effectieve contentstrategie.

Het resultaat van een doordachte communicatiestrategie? Een grotere visibiliteit van je bedrijf. Hogere betrokkenheid van stakeholders en personeelsleden. Een succesvol veranderingstraject. Een stijgende omzet. Nieuwe klanten…


Met Hans en de uitgewerkte communicatiestrategie hebben we een major stap vooruit gezet. Veel van mijn medewerkers voelden zich gezien en aangesproken. 

Kurt Pierloot • CEO van Bleckmann


Audit 

Een sterke communicatiestrategie begint met een grondige analyse van je huidige situatie. Alle data worden doorgenomen. Zo’n audit leert je welke communicatie effectief is, welke de beste kanalen zijn, welke boodschappen hun doel missen en wat er nog misloopt. Een audit omvat ook het identificeren van doelgroepen, het begrijpen van hun behoeften en het bepalen van de beste manieren om hen te bereiken.

Luisteren 

Luisteren is de sleutel tot verbindende communicatie. Het stelt je in staat om echt te begrijpen wat je doelgroep beweegt. Wie van hieruit een communicatiestrategie creëert, speelt beter in op behoeften en verwachtingen. Ik luister voordat ik een strategie uitwerk. Ik luister als ik een plan opstel. En ik luister na het verzenden van de eerste communicatieboodschappen.

Op maat 

Omdat geen enkele organisatie hetzelfde is, wordt elke communicatiestrategie op maat ontwikkeld, afgestemd op jouw unieke situatie en doelstellingen. Ik zet me mee aan tafel, spreek je medewerkers en leer je bedrijf grondig kennen. Dat is het recept voor communicatie in de sfeer van je bedrijf, herkenbaar voor je mensen. We experimenteren. Plannen worden aangepast op basis van wat werkt. 

 


Ik merk dat we de juiste dingen in vraag stellen en de juiste keuzes 🎯 maken door onze verandering en impact van deze verandering met Hans uit te schrijven.

Gille Sebrechts • CEO Protime

 

Jouw communicatiestrategie opstellen?

→  Vraag een strategie op maat!​

Vraag Hans voor je communicatiestrategie*******