Managementcommunicatie en contentcreatie voor Bleckmann******

Als ghostwriter sta ik de CEO en zijn managementteam bij in hun communicatie naar de meer dan 5.000 medewerkers van Bleckmann. Het doel? De bedrijfsvisie, kernwaarden en belangrijkste boodschappen van het management vertalen in heldere, begrijpbare teksten. Vanuit de opgestelde contentstrategie worden managers, vaste en losse medewerkers op elk niveau gemotiveerd, geïnspireerd en enthousiast gemaakt.

Ghostwriting, business contentcreatie voor het contentplatform en strategische content consulting. Als content consultant adviseer ik Bleckmann, de logistieke marktleider voor de mode- & lifestylesector, bij het creëren van impactvolle content.


“Dat we een ghostwriter inzetten om vanuit het topmanagement met onze mensen te communiceren, is geen geheim. We vinden deze communicatie zo belangrijk dat we een professional inschakelen.”

Kurt Pierloot • CEO van Bleckmann


DE UITDAGING waarmee Bleckmann bij mij terechtkwam?

Bleckmann is een logistieke groep met distributiecentra in België, Nederland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Het bedrijf is marktleider in Supply Chain Management (SCM) voor mode- en lifestylemerken. Bleckmann is de voorkeurspartner van groeiende e-businesses wereldwijd voor totale supply chain-oplossingen. De transport- en logistiek expert is sinds 1862 uitgegroeid tot een organisatie van meer dan 5.000 teamleden en meer dan 470 miljoen euro omzet.

Helder communiceren naar alle stakeholders

Bleckmann gelooft in duurzame groei, ondernemerschap, betrokkenheid en uitmuntendheid. Vanuit deze waarden groeit de onderneming fors in zijn segment. Hierover wil het bedrijf de vakpers, huidige en potentiële klanten, zijn medewerkers en stakeholders informeren via heldere persberichten, blogs, e-boeken en whitepapers. Om zijn Europees publiek te bereiken, schrijven en publiceren we in het Nederlands en het Engels.

Content die iedereen begrijpt

De CEO en het topmanagement willen regelmatig helder en coherent communiceren naar alle medewerkers om hen te motiveren, te ondersteunen en te bedanken. Iedereen - tot en met de poetsploeg - moet de boodschap van de CEO kunnen begrijpen. De waarden van het bedrijf moeten doorheen de volledige organisatie leven.

HET RESULTAAT?

De logistieke groeier besteedt een uiteenlopend palet aan ghostwriting schrijfopdrachten aan mij uit.


Blogs, whitepapers en e-books

Het communicatieteam van Bleckmann geeft de briefing. Ik doe interviews met partners, Bleckmann-teamleden, -management en klanten. Vervolgens vul ik aan met research, overleg ik met klanten en partners en schrijf de eerste versie. In een finaal stadium verzamel ik feedback en verwerk deze tot een definitieve blog, whitepaper of e-book.

Strategische interne communicatie

Bleckmann heeft vandaag een strategisch communicatieplan om vanuit het topmanagement met de meer dan 5.000 medewerkers te communiceren. Hierdoor worden de visie, missie en waarden van het bedrijf gestructureerder dan voordien aan iedereen gecommuniceerd. In heldere taal zodat deze begrijpelijk zijn voor iedereen, op elk niveau. 

Het logistieke bedrijf kan rekenen op professionele teksten waarmee het ook intern zijn visie, groei en boodschappen verspreiden. Ik lever in het Nederlands en Engels, telkens volgens de briefing, de planning en het afgesproken budget. En steeds aangevuld met mijn expertise en ervaring als ghostwriter, business journalist en contentconsultant.


“Met Hans en de uitgewerkte communicatiestrategie hebben we een major stap vooruit gezet. De eerste brief naar mijn medewerkers - On my Mind - die Hans schreef, is me heel goed bevallen. In slechts één gesprek wist hij perfect mijn stijl te vatten. Hans sloeg meteen de nagel op de kop. Ik was ook blij met de persoonlijke opening van deze brief. Veel van mijn medewerkers voelden zich gezien en aangesproken. Vervolgens spraken ze mij er op aan.”  

Kurt Pierloot • CEO van Bleckmann


Samenwerking via digitale tools

De samenwerking verloopt digitaal via de online tools Teams, Monday.com en Sharepoint. Zo werken we efficiënt samen aan dezelfde documenten, houden we elkaar op de hoogte van deadlines en vorderingen van de research, het schrijven en vertalen. 

Persberichten

In een groeiend bedrijf gebeuren er elke dag nieuwswaardige activiteiten: nieuwe klanten, bijkomende distributiecentra, gewonnen awards, extra diensten, meer duurzaamheid… Ik selecteer de sterkste prestaties en schrijf er persberichten over. De pers neemt deze vaak letterlijk over.

Wat schrijf ik voor Bleckmann?

☑  Leadgenerating content voor het contentplatform
☑  Heldere contentstrategie
☑  Concrete onderwerpen voor blogs, e-boeken en whitepapers
☑  Interne mededelingen van het management
☑  Maandelijkse interne communicatie van de CEO
☑  Persberichten met nieuws
☑  Blogposts over relevante thema’s
☑  Whitepapers die leads opleveren
☑  E-boeken die (nieuwe) klanten inspireren
☑  Scripts voor video’s
☑  Keynote speeches van het topmanagement

 

Is er nieuws bij Bleckmann? Dan schrijf ik het persbericht. © Foto Bleckmann Is er nieuws bij Bleckmann? Dan schrijf ik het persbericht. © Foto Bleckmann

Vraag ook jouw unieke contentcreatie 
& consulting****** 

→  De snelste weg naar unieke lead-generating content creëren​