"We hebben een content marketing strategie opgezet en bloggen veel meer dan vroeger", vertelt een CEO me tijdens een interview. Zijn ervaringen met content marketing zijn zo interessant, dat ik ze graag even met je deel.
"Wijzelf, onafhankelijke experts en derde partijen geven concrete tips op ons platform", vertelt een CEO me. "Wij delen nu meer dan ooit artikels die mensen aanzetten tot verstandiger omgaan met hun geld.”
Waarom zet CEO in op content marketing?
De CEO en de marketingafdeling stellen vast dat de artikels en blogs die ze in de eerste plaats creëren voor bestaande klanten ook nieuwe klanten aantrekt. Mensen echt helpen, werkt!
Wie kleurt met content spreekt zowel bestaande als nieuwe klanten aan.
Want de content gecreëerd voor bestaande klanten trekt ook nieuwe klanten. En dat zonder bijkomende investeringen.
"We hoeven niet extra te investeren om nieuwe klanten aan te trekken."
Onze nieuwe contentmarketing zorgt voor meer pull-verkeer op de website. ‘Selling by helping’, zeg maar. Mensen belanden op de website omdat we concrete antwoorden geven op hun vragen.
"Onze artikels maken van ons een potentiële partner"
"Mensen die op onze website belanden, lezen de artikels. Ze klikken door en ontdekken in ons een mogelijke partner die hen helpt in het verstandiger omgaan met hun geld.”
De quotes uit dit artikel haalde ik uit een interview met een CEO voor een ghostwriting-project.
Ik wens dat jij en je organisatie evenveel succes oogsten met het delen van artikels, blogs, nieuwsbrieven, whitepapers...
→ Contacteer me zeker. Vraag me hoe ik dit voor jouw organisatie zie!