Bedrijfsjournalistiek__

De meest unieke verhalen ontstaan uit interviews, keynote speeches en debatten op events, grondige research en het stellen van de juiste vragen. Dit is bedrijfsjournalistiek op zijn best. Net zoals ik schrijf voor magazine Trends kan ik voor jouw organisatie business content van hoog niveau creëren. Benieuwd?

Wat is bedrijfsjournalistiek?

Bedrijfsjournalistiek verschilt sterk van het meer gekende copywriting. Waar een copywriter start vanuit een uitgebreide briefing, kan een bedrijfsjournalist vanuit een beknopt idee verder werken. Hij doet bijvoorbeeld zelf research, bemachtigt informatie via interviews, verwerkt deze met het resultaat in gedachten en kiest de meest interessante invalshoek. 

Een bedrijfsjournalist trekt de straat op, klopt aan bij je klanten, informeert bij de experten. Vanuit die kennis en informatie brengt hij het meest passende verhaal voor jouw doelpubliek. 

Hans is in staat om aan de hand van een kort interview een to-the-point artikel te schrijven over een toch niet zo gemakkelijke materie. Leuk en efficiënt samenwerken op die manier!

Wendy Ranschaert


Klantverhalen

Klantverhalen, tipsartikels, diepgaande expertinterviews, whitepapers en veel meer. Als bedrijfsjournalist creëer ik waardevolle content die leads oplevert.

Vraag me hoe ik lead generating klantverhalen voor jouw onderneming schrijf.

Vertrouwen

Anders dan een journalist bij een krant of magazine behandel ik alle informatie vertrouwelijk. Ik schrijf geen letter neer die je niet wenst. 

Off-the-recordinformatie wordt vertrouwelijk behandeld. 

Trends-journalist

Ik behoor tot de vaste kern freelancers van magazine Trends. Dat is een kwaliteitsstempel op zich. Voor de redactie creëer ik bedrijfsverhalen, reportages en interviews met CEO’s en ondernemers die me bijzonder opvallen. 

> Lees de artikels die ik voor het economische Trends Magazine schrijf.

Hoe creëer je leads met bedrijfsjournalistiek?

🡒   Welke invalshoek levert de meeste leads en omzet op? Lees het Interview met content marketing specialist Ann Handley: "Schrijf voor je klanten. Niet voor jezelf!" 

Benieuwd voor welke klanten ik bedrijfsjournalist ben ?

🡒 Klik door naar mijn gerealiseerde projecten in bedrijfsjournalistiek


Contacteer Hans

 🡒 Vraag me wat ik als bedrijfsjournalist voor jou kan doen. Contacteer me!