Wat is ghostwriting?
Via ghostwriting kan een professional zijn kennis, inzichten en opinies delen met een minimum aan inspanningen. Want de ghostwriter neemt het intensieve onderzoeks- en schrijfwerk voor zijn rekening. Hij doet de research, verzamelt informatie, interviewt, schrijft en herschrijft. De tekst of het boek verschijnt vervolgens onder naam van de persoon die de ghostwriter inhuurt.
Beroemde businessauteurs schakelen vaak een ghostwriter in. Zo werd zelfs mijn favoriete business boek door een ghostwriter geschreven: The 7 Habits of Highly Effective People van Stephen Covey.
Ghostwriting******
Ghostwriting is dé ultieme oplossing in contentcreatie. Je vraagt een ander om de teksten te schrijven waarvoor je zelf niet de inspiratie, tijd of zin hebt. Geniaal toch? Politici, CEO’s en consultants doen het voortdurend. Ze laten hun boeken, opinieartikels en speeches door een ghostwriter schrijven. Dus waarom jij niet?
Als uitgever bij die Keure krijg ik veel teksten binnen van beginnende auteurs (professionals die sterk zijn in hun vak, maar zonder concrete schrijfervaring). Werken met een ghostwriter (een service die Hans biedt) is voor deze auteurs een grote meerwaarde. Ik merk een enorm verschil. Verhalen die hij schrijft zitten sterk in elkaar. Ze kloppen inhoudelijk en zijn vlot geschreven. Een grote meerwaarde zowel voor onze auteurs als voor onze uitgeverij.
Onzichtbaar
Mijn klanten bepalen zelf hoe zichtbaar ze mijn diensten aan de buitenwereld tonen. Vaak ben ik intern van grote waarde, maar onzichtbaar voor de buitenwereld. En dat is helemaal prima. Ik ben dan letterlijk de ghostwriter.
Opinie & boek
Speeches, blogs, opiniestukken, whitepapers, brieven aan het personeel, visieteksten, bedrijfsstrategieën en boeken. Deze teksten besteed je aan mij als ghostwriter uit. Ik voeg je naam als auteur in voor ik ze naar een krant of een uitgever stuur. Probeer maar!
Jouw stijl
We gaan voor jouw tone of voice. Hoe we dit bereiken? Ik leer je kennen. We overleggen over taal, woorden en persoonlijke anekdotes. Na feedback schaaf ik bij tot het professionele resultaat waarmee je prospecten verleidt, beleidsmakers beïnvloedt, klanten en medewerkers informeert en motiveert.
Wil je meer weten over ghostwriting?
→ 8 redenen waarom een boek schrijven u meer omzet en winst oplevert
→ Wat is een ghostwriter? - Het antwoord op de 5 meestgestelde vragen over ghostwriting