Bedrijfsreportages en interviews voor Trends Magazine******
Sinds 2004 ben ik business journalist voor Roularta Media Group. Ik werd aangeworven voor Bizz magazine. Vervolgens evolueerde ik naar de kernredactie van Trends Magazine. Sinds 2012 ben ik freelance journalist voor het grootste economische magazine van België. Mijn specialiteit? Menselijke bedrijfsverhalen, Made in Belgium-reportages en verrassende interviews.
“Hans komt met originele ideeën voor artikels, schrijft vlot en boeiend. Hij werkt heel efficiënt. Het is een eer en genoegen met hem samen te werken.”
Ontdek artikels die ik schreef op trends.be
→
Toon Bossuyt (CEO BOSS paints) neemt crisismaatregelen: 'Zonder draagvlak creëer je wantrouwen'
→
De gebroeders Kolacny spreken voor het eerst over de business achter Scala
→
Philippe Schoonejans (ESA) werkte 35 jaar mee aan robotarm ISS: 'Zonder mijn volharding zou het nooit gelukt zijn'
→
Palletspecialist PGS Group wil nog duurzamer worden: 'Afval bestaat bij ons niet'
→
Hoe transformeert u uw business? Zeven hefbomen voor een geslaagde transformatie
→
Jack van der Putten (CEO DELA België): 'Uitvaarten worden een event'
→
Vijf marketinglessen: wees geen zielloze content spuwende zombie
→
Wat als de stichter/topman van een familiebedrijf onverwachts overlijdt?
→
Het advies van Sven Nys aan managers: 'Mensen moeten het gevoel krijgen dat ze gewaardeerd worden'
→
Marketingsexperte Ann Handley: 'De beste invalshoek? Inspelen op vragen van klanten'
→
Cocktailfamilie Van Ongevalle innoveert zich een weg naar de wereldtop
→
In beeld: Elke winter sneeuwballen
DE UITDAGING die Trends Magazine mij voorschotelt?
De lat ligt hoog bij het eerste businessmagazine van het land. Trends Magazine wil unieke, economische verhalen publiceren over ondernemingen en ondernemers die bijzondere prestaties neerzetten. De selectie is streng.
Grondige kwaliteitscheck
De interviews en artikels moeten qua stijl en kwaliteit top zijn. Daarom selecteert Trends Magazine de freelance journalisten waarmee het samenwerkt grondig op basis van de kwaliteit die ze artikel na artikel leveren.
Elk verhaal vormt een nieuwe uitdaging. Trends Magazine wil mensen uit verschillende sectoren en met diverse achtergronden helder informeren over wat er zich afspeelt in andere, soms minder gekende sectoren. Op basis van diepgaande interviews en grondige research, maak ik duidelijke en toegankelijke artikels.
HET RESULTAAT?
Coördinator Benny Debruyne vraagt regelmatig om een artikel of interview uit te werken voor het magazine. Op basis van een korte briefing doe ik vervolgens research, pluis ik krantenarchieven uit, bel ik met experts in de sector, doe ik diepte-interviews en werk ik de artikels voor de deadline uit. Daarnaast stel ik zelf ook bijzondere verhalen voor die mijn pad kruisen (zie: ‘De beha van Rihanna’).
Wat doe ik voor Trends Magazine?
☑
Interviews afnemen en verwerken tot aantrekkelijke artikels
☑
Bedrijfsverhalen brengen (als artikels of in reportagevorm)
☑
Starter van de week-rubriek
☑
Journalistieke research
☑
Onderwerpen bedenken en voorstellen
☑
Artikels schrijven
Enkele van mijn artikels die gepubliceerd werden in Trends Magazine